Regulamin sklepu

REGULAM SKLEPU INTERNETOWEGO OUT MARKET.

Poniższy regulamin określa zasady, warunki oraz sposób dokonywania zakupów w sklepie internetowym Out Market pod adresem www.outmarket.pl

W przypadku wystąpienia wszelkich niejasności dotyczących treści zawartych w regulaminie prosimy
o kontakt celem ich wyjaśnienia.

I. Informacje ogólne

Sklep internetowy Out Market prowadzony jest przez Out Market Monika Pona, Sokołowice 5a, 56-400 Oleśnica, NIP: 9111952665, REGON:387920210, telefon kontaktowy 502182611, adres e-mail: sklep@outmarket.pl, zwanego dalej Sprzedawcą.

Sprzedawca realizuje na rzecz Klientów usługę świadczoną drogą elektroniczną poprzez udostępnienie funkcjonalności sklepu internetowego zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku
o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Poniższy regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z art. 8 ww. ustawy. Poprzez realizację usługi rozumie się akceptację regulaminu sklepu przez Klienta przed dokonaniem zakupów oraz zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Akceptując poniższy regulamin Klient akceptuje treść umów zawieranych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu przez rozpoczęciem korzystania ze Sklepu.

II. Definicje

  • Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.

  • Sklep – sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę tj. Out Market Monika Pona

  • Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (ale posiadająca zdolność prawną), która za pośrednictwem Sklepu korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zawiera umowę sprzedaży w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 kc. Za przedsiębiorcę nie uważa się osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionego w CEIDG;

  • Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  • Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.

  • Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające rodzaj i liczbę zamawianych Towarów, sposób dostawy, miejsce odbioru oraz formę płatności ceny;

  • Koszyk - funkcjonalność Sklepu, w ramach której Klient dokonuje wyboru Towarów do zakupu. Funkcja „koszyk” umożliwia Klientowi ustalenie i zmianę danych dotyczących Zamówień, w tym ilości produktów, adresu i sposobu dostawy, danych do faktury, formy płatności.

  • Dostawa - to czynność faktyczna polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w umowie kupna/sprzedaży -zamówieniu.

  • Dostawca - firma kurierska, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.

  • Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji konta w Sklepie Internetowym. Hasło wykorzystywane jest w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.

  • Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

  • Reklamacja - zgłoszenie przez Klienta w trybie określonym w niniejszym Regulaminie: wady fizycznej lub prawnej Produktu bądź nieprawidłowego funkcjonowania Sklepu.

  • Newsletter - informacje, w tym informacje o promocjach oraz inne informacje handlowe w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, pochodzące od Sklepu, wysyłane Klientowi przez Sklep, za zgodą Klienta, drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail;

  • Usługa -  usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, na zasadach określonych w Regulaminie;

  • Kodeks Cywilny (KC) - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny;

  • Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 20 maja 2014 roku o prawach konsumenta;

  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

  • RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

  • Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta z funkcjonalności Sklepu Internetowego.

  • Towar/produkt  - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy kupna/sprzedaży.

III. Wymagania techniczne

1. W celu prawidłowego korzystania z funkcjonalności Sklepu niezbędne jest spełnienie następujących wymagań:
1) posiadanie urządzenia przekazującego dane teleinformatyczne, w tym komputera stacjonarnego, komputera przenośnego, tabletu, smartfona wyposażonego w system operacyjny w aktualnej wersji;
2) dostęp do sieci Internet;
3) adres poczty e-mail;
4) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, Microsoft Edge).
2. Sprzedawca nie jest dostawcą Internetu ani dostawcą innych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo Telekomunikacyjne. W gestii Klienta leży uzyskanie dostępu do urządzenia za pomocą którego możliwe jest korzystanie z funkcjonalności Sklepu.

3. Na dostępność sklepu może wpływać rodzaj urządzenia, na którym Klient uruchamia dostęp do Sklepu, wybór programów służących do korzystania z Internetu oraz do komunikacji elektronicznej, wielkość posiadanych przez Klienta pakietów transmisji danych. Sprzedawca nie odpowiada za brak dostępności Sklepu wynikający z powyższych przyczyn.


IV. Zakres usług świadczonych przez Sklep

1. Sklep umożliwia Klientom korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną tj.:
1) uzyskiwania informacji na temat Produktów oferowanych w Sklepie na stronie Sklepu, za pośrednictwem formularza kontaktowego, funkcji chat, telefonicznie bądź pocztą elektroniczną,
2) dokonywania Zamówień Produktów oferowanych w Sklepie,
3) zawierania Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu,
4) umieszczania Produktów na Liście zakupowej,
5) zamawiania newslettera.
2. Jeżeli postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa do wszystkich treści udostępnianych w Sklepie, w szczególności: znaki towarowe w rozumieniu ustawy prawo własności przemysłowej oraz inne prawa własności intelektualnej podlegające ochronie prawnej –  przysługują ich właścicielom, majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, licencje w zakresie majątkowych praw autorskich, Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
3. W celu realizacji zasad bezpieczeństwa komunikacji, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Sklepu.

V. Zasady korzystania z Usług Sklepu

1. Klient korzystający ze Sklepu zobowiązany jest w szczególności do:
1) korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, zgodnie z przepisami prawa oraz Regulaminem;
2) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych i wszelkich przysługujących im praw;
3) korzystania z treści zamieszczonych w Sklepie jedynie w zakresie własnego użytku; wykorzystywanie w innym zakresie treści zamieszczonych w Sklepie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Sprzedawcy lub właściciela tych treści;
4) niepodejmowania działań które mogłyby zablokować, przeciążyć lub zakłócić należyte funkcjonowanie Sklepu, takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie niezamówionej informacji handlowej, wirusów czy złośliwego oprogramowania;
5) niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych lub niedozwolonych dla Klienta

2. Osoby korzystające z Usług świadczonych przez Sklep i/lub zawierające Umowę sprzedaży w imieniu osoby trzeciej powinny posiadać w tym zakresie stosowne umocowanie. Akceptując Regulamin osoba, o której mowa w ww. zdaniu oświadcza, że posiada stosowne umocowanie do korzystania z Usług i/lub do zawarcia Umowy sprzedaży pochodzące od osoby, w imieniu której jest zawierana umowa.
3. Klientowi umożliwia się składanie Zamówień 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Sklep zastrzega sobie prawo do przerw technicznych i prac konserwacyjnych w czasie których składanie zamówień nie będzie możliwe. Ewentualne przerwy techniczne i prace konserwacyjne prowadzone są, w miarę możliwości w godzinach nocnych. Sklep poinformuje Klientów o planowanych przerwach technicznych poprzez zamieszczenie informacji na stronie głównej Sklepu. 

VI. Produkty dostępne w Sklepie

1. Sklep udostępnia Klientom produkty w kategorii „Nowe” oraz „Outlet”. Dostępne w Sklepie produkty są fabrycznie nowe i wolne od wad, chyba że co innego zostało zastrzeżone w opisie danego Produktu. Produkty w kategorii „Outlet” posiadają defekty, uszkodzenia, niekompletny stan.

2. Każdy Produkt dostępny w Sklepie posiada opis. Opis Produktu wskazuje każdorazowo na podstawowe cechy Produktu, w szczególności stan, rodzaj, przeznaczenie, skład, cenę, dostępność oraz termin wysyłki.
3. Zamieszczone w sklepie zdjęcia i opisy Produktów w kategorii „nowe” mają charakter poglądowy obrazując w sposób demonstracyjny właściwości, wygląd i parametry Produktu. Wygląd Produktu na fotografiach prezentowanych w Sklepie może różnić się w niewielkim stopniu od wyglądu Produktu będącego przedmiotem Umowy sprzedaży. Różnice w wyglądzie Produktów mogą wynikać z przyczyn technicznych związanych z urządzeniem, za pomocą którego Klient korzysta ze Sklepu.

4. Zamieszczone w sklepie zdjęcia i opisy Produktów w kategorii „outlet” mają charakter poglądowy obrazując w sposób demonstracyjny właściwości, wygląd i parametry Produktu. Wszystkie defekty i uszkodzenia, które można przedstawić na fotografii zostają sfotografowane i przedstawione na zdjęciach w stanie rzeczywistym. Zdjęcia załącza się w opisie Produktu.

5. Wszystkie ceny w Sklepie są cenami brutto, wyrażonymi w walucie polskiej i uwzględniającymi podatek VAT w aktualnej stawce. Ceny Produktów nie obejmują kosztów dostawy, które są ustalane odrębnie przy składaniu Zamówienia, na zasadach określonych w pkt X Regulaminu.
6. Promocje, rabaty i wyprzedaże obowiązują w okresie i na warunkach wskazanych każdorazowo na stronie głównej sklepu bądź w opisie danego Produktu w Sklepie. Promocje, rabaty i wyprzedaże nie podlegają łączeniu, chyba że wskazano inaczej. Promocja, rabat lub wyprzedaż trwa do godziny 23:59 ostatniego dnia ich obowiązywania. 

7. Klient może przeglądać Produkty według ich kategorii lub korzystając z wyszukiwarki.

8. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian cen Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania promocji, rabatów i wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie wpływa na Zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków promocji, rabatów lub wyprzedaży.
9. Realizacja Zamówienia jest możliwa pod warunkiem dostępności Produktu w Sklepie.
10. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie nie stanowią oferty ani zapewniania sprzedawcy o właściwościach Produktu w rozumieniu KC. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie poczytuje się jedynie za zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu KC.
11. Produkty zakupione w sklepie powinny być używane w sposób zgodny z informacją zawartą w ich opisie, w informacji umieszczonej na Produkcie lub dołączonej do Produktu.

VII. Sposoby płatności

1. Sklep akceptuje następujące sposoby płatności:
1) przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy nr: 46105015751000009736814782

2) przelew online.

3)płatność przy odbiorze
2. Przy wyborze płatności przelewem tradycyjnym Sklep oczekuje 5 dni na wpłynięcie środków pieniężnych za zamówienie.  W przypadku niedokonania płatności w powyższym terminie Zamówienie zostanie anulowane. Anulowane zamówienia nie będą realizowane. Terminem dokonania płatności jest dzień zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Sprzedawcy.

VIII. Zasady składania Zamówień w Sklepie

1. W celu dokonania Zamówienia w Sklepie Konsument powinien:
1) skompletować Zamówienie poprzez wybór Produktów z oferty Sklepu, dodanie produktów do koszyka, finalizację zamówienia w zakładce „koszyk”

2) upewnić się, przed dokonaniem zakupów czy rodzaj i liczba Produktów umieszczona w Koszyku jest zgodna z jego wolą

3) podać swoje dane niezbędne do zawarcia Umowy sprzedaży i realizacji wysyłki, tj. imię i nazwisko lub nazwę, adres dostawy, opcjonalnie inny adres rozliczeniowy, adres e-mail oraz numer telefonu, a w przypadku przedsiębiorców również NIP;
4) określić warunki Zamówienia:
a) wybrać jedną z metod dostawy oferowanych przez Sklep;
b) wybrać jedną z metod płatności oferowanych przez Sklepie;
4) dokonać weryfikacji danych Zamówienia i ewentualnej ich poprawy w razie konieczności:
a) dokonać ewentualnej zmiany danych zamawiającego (Klienta), danych do dostawy oraz danych odbiorcy;
c) wskazać ewentualne dodatkowe informacje dla Sklepu oraz dla kuriera;
d) dokonać ewentualnej zmiany sposobu dostawy lub sposobu płatności;
e) zaakceptować warunki Regulaminu oraz potwierdzić zapoznanie się z prawem do odstąpienia od Umowy sprzedaży;
f) kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”, aby złożyć Zamówienie z obowiązkiem zapłaty poprzez przelew online lub płatność za pobraniem, kliknąć przycisk „Kupuję” w przypadku wyboru płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
g) opłacić Zamówienie – w przypadku wybrania opcji płatności przelewem online lub przelewem tradycyjnym;
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia oferty przez Sprzedawcę w sposób opisany w pkt IX Regulaminu.
3. Zamówienie uznaje się za opłacone:
1) z chwilą dokonania płatności – w przypadku wyboru szybkich płatności internetowych;
2) z chwilą zaksięgowania należności z tytułu Zamówienia – w przypadku płatności przelewem tradycyjnym.

IX. Potwierdzenie przyjęcia oferty (potwierdzenie zawarcia Umowy)

1.Po złożeniu i opłaceniu Zamówienia Sprzedawca przesyła drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta wskazany w formularzu zamówienia 

wiadomość informującą Klienta o złożeniu zamówienia w Sklepie,  przyjęciu zamówienia do realizacji, potwierdzenie zakupu lub fakturę w formie elektronicznej, wysyłce zamówienia, treść Regulaminu oraz informację dotyczącą odstąpienia od Umowy zapisane w postaci pliku PDF.
2. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację Umowy, Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Klienta o przyczynach wstrzymania wykonania Umowy oraz przewidywanym terminie realizacji.
3. W przypadku, gdy Zamówienie zawiera niekompletne lub nieprawidłowe dane Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji poprawności lub doprecyzowania danych przed potwierdzeniem przyjęcia oferty i rozpoczęciem realizacji Umowy. W tym celu Sprzedawca nawiązuje kontakt z Klientem za pośrednictwem wskazanego przez Klienta numeru telefonu lub adresu e-mail. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w realizacji Zamówienia z przyczyn leżących po stronie Klienta. 

4. Sprzedawca poinformuje Konsumenta o rozpoczęciu realizacji Zamówienia poprzez wysłanie na adres e-mail Konsumenta stosownej wiadomości.

X. Sposoby dostawy

1. Sklep oferuje dostawę Produktów na terenie Polski oraz krajów Unii Europejskiej.
2. Dostawy do innych niż Polska krajów Unii Europejskiej są realizowane wyłącznie poprzez przesyłkę kurierską międzynarodową. W celu zamówienia Towarów poza granicę Polski należy skontaktować się z obsługą Sklepu. Szacunkowy koszt przesyłki międzynarodowej wacha się w granicach 40-90 zł brutto.
3. Czas realizacji zamówienia jest wskazany w opisie Produktu. Czas realizacji zamówienia to orientacyjny czas liczony od momentu zawarcia Umowy sprzedaży do momentu wydania przesyłki z Produktem firmie kurierskiej. 

4. Na łączny czas dostawy Produktu do Klienta składa się czas realizacji zamówienia oraz termin dostarczenia Produktu przez firmę kurierską (zgodnie z wyborem Klienta).
5. Firmy kurierskie posiadają odrębne regulacje co do sposobu realizacji usług dostawy przesyłek oraz ewentualnych reklamacji dotyczących tych usług. Szczegółowe zasady realizacji usług dostawy są zawarte w ogólnych warunkach świadczenia usług przez DPD Polska Sp. z o.o. oraz InPost S.A. Z warunkami świadczenia usług firm kurierskich Klient powinien zapoznać się we własnym zakresie.

XI. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży

1. Konsumentowi, który zawarł Umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego Out Market przysługuje prawo odstąpienia od umowy Sprzedaży, bez podawania przyczyny odstąpienia w terminie 14 dni od dnia wejścia w posiadanie Produktu

2. Realizacja uprawnienia do odstąpienia od umowy przez Konsumenta następuje poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: Sprzedawcy wskazany w pkt I.1 Regulaminu lub na adres e-mail: [sklep.outmarket.pl].
3. Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rozpoczyna się w dniu, w którym Produkt został dostarczony do Konsumenta.
4. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
5. W celu zachowania terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży Konsument powinien wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed jego upływem na adres e-mail Sprzedawcy [sklep.outmarket.pl] lub nada oświadczenie przesyłką poleconą w placówce pocztowej na adres wskazany w pkt I.1 Regulaminu (liczy się data nadania).
7. W przypadku wykonania prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży, Konsument jest zobowiązany do zwrotu Produktu, którego dotyczy odstąpienie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania powyższego terminu wystarczy, że przed jego upływem Konsument odeśle zwracany Produkt na adres wskazany w pkt I.1 Regulaminu z dopiskiem „Zwrot” lub „Odstąpienie od umowy”.
8. W przypadku, gdy Sprzedawca zaproponuje, że odbierze od Konsumenta zwracany Produkt, Konsument zobowiązany jest do wydania Produktu w terminie uzgodnionym ze Sprzedawcą.
9. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym cenę zakupu Produktu i koszty dostawy Produktu do Konsumenta.
10. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że odbierze zwracany Produkt od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z Produktu w zakresie wykraczającym poza zakres niezbędny do stwierdzenia charakteru i podstawowych cech Produktu. Sprzedawca jest uprawniony do obniżenia wysokości zwracanej Konsumentowi ceny Produktu w przypadku korzystania z Produktu przez Klienta w zakresie szerszym niż opisany w poprzednim zdaniu. Sprzedawca obniży wysokość zwracanej Konsumentowi ceny Produktu w części, w jakiej wartość Produktu uległa zmniejszeniu na skutek korzystania z Produktu przez Klienta. Jeśli w wyniku takiego korzystania Produkt nie nadaje się do użycia zgodnie z jego przeznaczeniem, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy zwrotu płatności za zamówienie na rzecz Konsumenta i odesłania Klientowi Produktu.

12. Sprzedawca nie ma obowiązku zwracać Konsumentowi dodatkowych kosztów związanych z faktem wyboru przez Konsumenta sposobu dostarczenia Produktów innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep. W celu uniknięcia wątpliwości, za zwykły, najtańszy sposób dostarczenia Produktów są uznawane sposoby dostawy wskazane w pkt X Regulaminu. Sprzedawca zwraca Konsumentowi koszty dostawy w kwocie nieprzekraczającej 30,00 zł brutto (Wyjątek stanowią przesyłki gabarytowe. W przypadku, gdy Konsument poniesie dodatkowe koszty dostawy przekraczające kwotę 30,00 zł brutto Sprzedawca nie ma obowiązku zwracać Konsumentowi nadwyżki ponad tę kwotę.
13. W przypadku, gdy Umowa sprzedaży obejmowała więcej niż 1 Produkt, zaś Konsument odstąpił od Umowy sprzedaży jedynie w części (w zakresie niektórych Produktów objętych Umową sprzedaży), Sprzedawca jest uprawniony do dokonania zwrotu kosztów dostawy proporcjonalnie do zakresu, w jakim Konsument odstąpił od Umowy sprzedaży. W takim przypadku Sprzedawca zwraca Konsumentowi taką część kosztów dostawy, jaka odpowiada liczbie zwracanych Produktów w stosunku do łącznej liczby Produktów objętych daną Umową sprzedaży.
14. Sprzedawca dokona zwrotu płatności za pośrednictwem takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument przy dokonywaniu płatności za zamówienie. W przypadku płatności „za pobraniem” w formularzu odstąpienia od umowy Klient wskazuje pełne i dokładne dane niezbędne do dokonania przez Sprzedawcę zwrotu tj. poprawny adres na który ma być wysłany przekaz pocztowy lub poprawne dane dotyczące rachunku bankowego na który należność powinna zostać zwrócona na rzecz Klienta.

15. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane podane przez Klienta w wyniku czego zwrot należności nie będzie możliwy, dojdzie do opóźnienia w procesie zwrotu należności lub należność zostanie wpłacona na rachunek bankowy nienależący do Konsumenta.
16. Zwrot Produktu do Sklepu na skutek złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży następuje na koszt Konsumenta, przy czym Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sklepu.
17. O prawie do odstąpienia Konsument zostaje poinformowany w chwili zawarcia  Umowy poprzez przedłożenie pouczenia o prawie odstąpienia od Umowy (Załącznik nr 2 do Regulaminu).
18. Opisane w pkt XI.1-17 powyżej prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientom będącym Przedsiębiorcami.

XII. Rękojmia – Konsumenci

1. W chwili dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską Klient powinien sprawdzić przy odbiorze, czy przesyłka nie uległa uszkodzeniu w transporcie. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Opakowania przesyłki, które mogą wskazywać na jej uszkodzenie, Klient jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki, a następnie kontaktu ze Sprzedawcą, w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania. Klient może wykonać dokumentację fotograficzną uszkodzeń przesyłki i przesłać ją do sprzedawcy.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta na zasadzie rękojmi, zgodnie z przepisami KC, jeśli sprzedany Produkt posiada wadę fizyczną lub prawną.
3. Produkt posiada wadę fizyczną jeżeli jest niezgodny z umową w rozumieniu art. 5561 § 1 i 3 KC, tj.:
1) nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien posiadać ze względu na cel oznaczony w Umowie sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
3) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia Produktu;
4) został wydany Klientowi w stanie niezupełnym;
5) został nieprawidłowo zamontowany i uruchomiony, jeśli czynności te zostały wykonane (i) przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo (ii) przez Klienta, który działał według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
4. Produkt posiada wadę prawną zgodnie z art. 5563 KC, jeżeli:
1) stanowi własność osoby trzeciej;
2) jest obciążony prawem osoby trzeciej;
3) ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili wydania Produktu Konsumentowi lub powstały z przyczyn tkwiących w Produkcie w chwili jego wydania Konsumentowi.
6. Sprzedawca odpowiada za wady, które zostały stwierdzone przed upływem 2 lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.

W przypadku Produktów używanych Sprzedawca odpowiada za wady, które zostały stwierdzone przed upływem 1 roku od dnia wydania Produktu Konsumentowi.

Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli konsument w momencie zawarcia umowy wiedział o wadzie, np. towar był sprzedawany po obniżonej cenie z uwagi na określoną usterkę. Wada ta nie będzie podlegała reklamacji, ale towar można zareklamować, jeżeli ujawni się w nim inna usterka – nieznana konsumentowi w momencie zakupu.
7. Zgłaszając Reklamację dotyczącą wad fizycznych lub prawnych Produktu Konsument powinien dostarczyć do Sklepu reklamowany Produkt wraz z dowodem zakupu tego Produktu oraz opisem reklamacji.
8. Jako dowód zakupu Konsument może wskazać numer Zamówienia, przedstawić potwierdzenie zakupu, fakturę, e-mailowe potwierdzenie dokonania Zamówienia.

9. Reklamacje dotyczące wad fizycznych lub prawnych Produktów powinny być zgłaszane na adres wskazany w pkt I.1 Regulaminu z dopiskiem „Reklamacja”.
10. Opis Reklamacji powinien zawierać:
1) informacje dotyczące przedmiotu reklamacji: rodzaj wady, data jej wystąpienia lub wykrycia;
2) żądanie dotyczące sposobu usunięcia wady, wybrane spośród niżej wymienionych:
a) wymiana Produktu na nowy, wolny od wad,
b) usunięcie wady (naprawa) Produktu,
lub oświadczenie Konsumenta o:
c) obniżeniu ceny i żądaniu zwrotu części uiszczonej ceny Produktu,
d) odstąpieniu od umowy i żądaniu zwrotu ceny Produktu, o ile wada ma charakter istotny;
3) dane Konsumenta:
a) imię i nazwisko,
b) dane kontaktowe – adres zamieszkania oraz adres e-mail lub numer telefonu.
c) numer rachunku bankowego, w przypadku, gdy jako swoje żądanie Klient wskazał obniżenie lub zwrot kosztów za Produkt.
11. Sprzedawca ustosunkuje się do otrzymanej Reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
12. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia Reklamacji, tj. w razie stwierdzenia, że Produkt posiada wadę fizyczną lub prawną, Sprzedawca, zgodnie z obowiązującymi przepisami KC dotyczącymi rękojmi oraz biorąc pod uwagę żądania Konsumenta, wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad,  usunie wady, obniży cenę produktu lub przyjmie jego zwrot.
13. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny, Sprzedawca odeśle Produkt Konsumentowi oraz dokona zwrotu części ceny. Część ceny Produktu podlegająca zwrotowi jest ustalana w takiej proporcji do ceny Produktu wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady.
14. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta, Sprzedawca dokona zwrotu ceny Produktu.
15. W przypadku, gdy wymiana Produktu lub usunięcie wady Produktu jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta. W takim przypadku Sprzedawca dokona zwrotu ceny Produktu.
16. Konsument jest zobowiązany podać Sprzedawcy pełne i dokładne dane niezbędne do wysłania przez Sprzedawcę Produktu bez wad lub zwrotu ceny Produktu (poprawny adres na który ma być wysłany Produkt lub poprawne dane dotyczące rachunku bankowego na który ma być wykonany przelew). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku gdy z powodu podania przez Konsumenta błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego, (i) przesłanie Produktu wolnego od wad lub dokonanie zwrotu ceny nie będzie możliwe, dojdzie do opóźnienia w tym zakresie, zwrot ceny zostanie dokonany na rachunek bankowy nienależący do Konsumenta albo Produkt wolny od wad zostanie przesłany na adres nienależący do Konsumenta.
17. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi jeśli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy, co wynika wprost z przepisu art. 557 kodeksu cywilnego.

18. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie. 

19. Ww. przepisu nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

20. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Polski prawa, a w szczególności KC.
21. Konsument może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy Produktu niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji producenta. W przypadku, gdy Produkt jest objęty gwarancją, informacja na ten temat każdorazowo znajdzie się w opisie Produktu w Sklepie. Szczegółowe warunki wykonywania uprawnień z tytułu gwarancji, o której mowa w niniejszym ustępie, znajdują się w karcie gwarancyjnej dołączanej do Produktu objętego przedmiotową gwarancją.
22. W odniesieniu do Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.

XIII. Pozasądowe metody rozstrzygania sporów

1. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne w siedzibach lub na stronach rzeczników praw konsumenta, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2. W oparciu o art. 14 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR).
3. Dla Konsumentów dostępne są pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń takie jak: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów.

XIV. Dane osobowe

1. Administratorem danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi oraz osób działających w imieniu Klientów, jest Sprzedawca.
2. Szczegółowe Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, które zgodnie z RODO jest zobowiązany podać administrator danych osobowych, znajdują się w Polityce Prywatności.

XV. Postanowienia przejściowe i końcowe

1. Sprzedawca nie jest związany żadnym kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
2. Na podstawie art. 6 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Sprzedawca poinformuje Klienta na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Sklepu stosuje się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski.
5. Aktualizacje niniejszego regulaminu publikowane są na stronie Sklepu oraz na każde żądanie Klienta aktualny regulamin może mu być dostarczany drogą elektroniczną, (na adres e-mail przez Klienta) bez dodatkowych opłat.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. W razie zmiany postanowień Regulaminu, w stosunku do Umów zawartych przed wprowadzeniem zmiany stosowane będą postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym na dzień zawarcia Umowy.
8. Sklep zastrzega sobie prawo do zmian adresów e-mail podanych w Regulaminie. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią zmiany Regulaminu.
9. Rozstrzyganie sporów z Klientami będącymi Przedsiębiorcami następuje przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

Załączniki:
Załącznik nr 1 – Wzór oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Załącznik nr 2 – Pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy

Produkt dodany do ulubionych

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.